Niestety, nikt nie powie Ci czym jest FluxBB - musisz go poznać sam!
Nie jesteś zalogowany na forum.
Strony: 1
MOTTO: Planowanie jest podstawą regularnego osiągania sukcesu. Można co prawda liczyć na szczęście, ale szczęściu zawsze warto pomagać
Planowanie na przygodach o poziomach 1-6 można pominąć - są proste i nie ma "zagwozdek", cała sztuka polega tylko na ustaleniu który gracz jaką ścieżką pójdzie. Przygody począwszy od 7 opiszę w osobnych postach, tutaj będą tylko uwagi ogólne.
Na początek podstawowe informacje i słowniczek tych pojęć, którymi się będę posługiwał niżej - żebyśmy się dobrze rozumieli.
1) Buff - wzmocnienie, używam spolszczenia w odmianach (buffy, buffami itp), buffy są różnego rodzaju - a ich rodzaje omówię później.
2) kafel - pole na planszy przygody, na którym może stanąć nasza drużyna.
3) Boss - tego chyba nie trzeba wyjaśniać (jeśli trzeba, dajcie znać ), używam spolszczenia w odmianach (bossowi, z bossem itp.)
4) Wieża - konstrukcja posadowiona na kaflu, wysyłająca wzmocnienie (widać to jako charakterystyczne "promienie") - wzmocnienie może być wysyłane na inne kafle drużynom przeciwnika lub bossowi.
5) kafel z buffem "do wzięcia" - na nielicznych kaflach znajdują się wzmocnienia które można sobie wziąć. Zawsze są trzy buffy do wyboru.
6) kafel z buffem "do pokonania" - taki kafel z drużyną przeciwnika, który posiada buffy (jeden lub więcej), nie tylko otrzymywane "promieniami" z wież, ale może mieć buff stały, NIEUSUWALNY (buff z wieży można usunąć - wystarczy pokonać drużynę przeciwnika na kaflu z wieżą, wtedy wieża ulega zniszczeniu a wraz z nią wszystkie buffy które wysyłała "promieniami"). Można odczytać informacje o buffach - jeśli klikniesz na kafel z wrogą drużyną, to otrzymasz sporo ważnych informacji, w tym także o buffach, zarówno o tych które kafel otrzymuje z wież, jak też o buffie stałym, o ile występuje.
Planowanie zajmuje niewiele czasu, na poziomie 7 wystarczy czas mierzony w sekundach, na wyższych poziomach co prawda coraz więcej - ale jeśli planujesz jakąś przygodę n-ty raz, to masz już wprawę i zajmie to od sekund do najwyżej kilku minut. W planowaniu przygody trzeba wziąć pod uwagę kilka czynników:
1) Buff dnia - jest to tak właściwie pakiet trzech buffów, zmieniany codziennie dla danej przygody (każda przygoda może mieć inny buff dnia) - dwa dotyczą dwóch rodzajów Herosów, trzeci wzmacnia zwierzaki. Koniecznie trzeba sprawdzić, zanim wejdziesz w przygodę - czasem lepiej pójść na przygodę "piętro niżej". Informacje są dostępne po wejściu z Sanktuarium w tryb przygody – przewijając przygody, zanim wybierzesz własną wszystko widać. „Wzięcie” buffu dnia jest automatyczne po wejściu w przygodę.
2) Ważne jest, jakiego rodzaju bossa mamy do pokonania. Jest ich zaledwie czterech, a ich postacie oparte są o znanych skądinąd Herosów z określeniem Corrupted (hmm... przekupiony? Ten, który przeszedł na wrogą stronę?). Są to (w nawiasie poziomy przygód, na których występują), po średniku typ:
a) Corrupted Galahad (1, 5, 9); Tank
b) Corrupted Ginger (2, 6, 10); Marksman
c) Corrupted Orion (3, 7, 11); Mage
d) Corrupted Cleaver (4, 8, 12); Tank, Control
UWAGA! Ponieważ są oni oparci o postacie Herosów, dotyczą ich buffy dnia – to dlatego czasem nie warto wchodzić na dany poziom przygody. No bo wyobraźcie sobie buff dnia (składa się z trzech buffów, jak pisałem, trzeci dla zwierzaków pomińmy na razie) zwiększający obrażenia magiczne i fizyczne zadawane przez Tanki o 300% czyli nie tylko Twojego Tanka, ale też dla Corrupted Galahada albo Corrupted Cleavera - to robi wrażenie! Corrupted Cleaver może jeszcze dostać buff jako Control…)
3) Ważne też jest to, jaką mamy ekipę graczy w przygodzie. Warto przypisać rolę boss-killera graczowi który może bossa ubić, pozostali mogą ewentualnie dobić „gada” jeśli zajdzie taka potrzeba i mają jeszcze punkty ruchu (no i jeśli mają w ogóle taką możliwość, bo na niektórych planszach mają ścieżki które kończą się daleko od bossa). Warto zorientować się, który gracz dysponuje głównie „magicznym”, a który „fizycznym” arsenałem oraz który bazuje na drużynie z Herosem (-ami) zadającymi tzw. „czyste obrażenia” (pure damage). Otóż dlatego, że na planszach istnieją kafle ze stałymi, NIEUSUWALNYMI buffami, gdzie np. osłabiane są ataki magiczne (tam nie wysyłamy „magika”, o ile to możliwe), analogicznie rzecz się ma z pozostałymi typami obrażeń.
Offline
Strony: 1