Niestety, nikt nie powie Ci czym jest FluxBB - musisz go poznać sam!
Nie jesteś zalogowany na forum.
Strony: 1
Temat - rzeka, raczej nie będzie nigdy zakończony
Jak zbudować skuteczną drużynę to dylemat nierozstrzygalny, bo od razu powstaje pytanie - jaki cel ta drużyna ma osiągnąć? Jeśli określimy cel (np. pokonanie w walce na arenie konkretnego przeciwnika) to oczywiście taką drużynę zbudujemy i przeciwnika pokonamy. Ale taka drużyna może nie być w stanie pokonać innych przeciwników, albo słabo sobie radzi w przygodach, czy kampaniach. Czy zatem można zbudować drużynę uniwersalną, która poradzi sobie "ze wszystkim"? Zanim odpowiem bardziej szczegółowo, powołam się na fakt zapewne już Wam znany, że wzmacniając swoją drużynę (jakikolwiek ma skład osobowy) można pokonywać coraz trudniejsze przeszkody w grze według żartobliwego wzoru "siła razy gwałt" - działa zawsze ale zauważyliście też zapewne, że czasem pokonujecie zespoły o "wyższej mocy" niż wasz, albo też bywa że jesteście pokonywani przez zawodników nominalnie słabszych. Zapewne od dawna wiecie (a co najmniej podejrzewacie) że zapewnia to szczególna współpraca herosów w drużynie (to zjawisko nazwano SYNERGIĄ) oraz specyficzne działanie talentów herosów na herosów przeciwnika. Przejdźmy zatem do konkluzji:
NIE DA SIĘ zbudować JEDNEGO zespołu herosów, który dobrze będzie sobie radził w KAŻDEJ sytuacji. Wynika to z mechaniki zastosowanej przez twórców gry - nie chcieli, aby wszyscy zawodnicy mieli identyczny skład zespołu i rywalizowali jedynie za pomocą zwiększania mocy. Cała gra jest ewidentnie zainspirowana "filozofią" popularnej gry (gry? hmmm...) w papier-kamień-nożyce. Papier wygra z kamieniem, ale przegra z nożycami, nożyce wygrają z papierem, ale przegrają z kamieniem itd. Widać to jak na dłoni, gdy gra się tytanami: wodne wygrają z ogniowymi, ogniowe z ziemnymi a ziemne z wodnymi - koło się zamyka. Z Herosami jest nie inaczej - ale ponieważ są zdecydowanie bardziej skomplikowane i mają sporo cech i umiejętności nie zauważa się tego aż tak wyraźnie. Jak bardzo zależy twórcom gry na uzyskiwaniu równowagi także wśród Herosów świadczy wprowadzenie postaci Isaaka. Okazywało się że popularne jelonki (silnie synergiczna para Lars+Krista) zaczęła na wielu serwerach dominować, przestał wystarczać dotychczasowy anty-mag Cornelius bo sobie zwyczajnie nie radził. Isaak radzi sobie rewelacyjnie, jelonki (i w ogóle zespoły magiczne, a nawet nie tylko magiczne) płaczą Jeśli ktoś-gdzieś opracuje jakiś super-team, to spoko - twórcy gry zadziałają
CO ZATEM ZROBIĆ???
już wkrótce, w następnym odcinku
Offline
Strony: 1